maandag 12 maart 2012

Maandag zetelopmaakdag

Vanmorgen weer dik gepakt vertrokken naar Maasmechelen waar ik elke maandag zetels ga stofferen.
Maandag is toch altijd weer een "trek jezelf op gang" dag, maar dankzij de  zetelopmaak kijk ik er steeds naar uit.
En zo ook vandaag, al mijn stofjes in mijn tas, een bankje dat nog onder handen genomen moest door de afdeling schrijnwerkerij. (Toffe gasten van deeltijds onderwijs die onmiddellijk te hulp schieten als we in de problemen zitten met ons houtwerk)
Toch wel een uurtje rijden, en dan weer al die glunderende gezichten, blije mensen...
Wat een plezier als je mag en kan doen wat je graag doet!

Bovendien, vandaag, een leuke verassing.
Marleen begon rond 11.30u schoteltjes, glaasjes, potjes met allerlei lekkere ingrediĆ«nten boven te halen.
En ja hoor ook BUBBELS!!!!

Verleden week had ze al zuchtend en kreunend de laatste hand gelegd aan een groot project, waar ze echt wel lang aan gewerkt had. En plaagstokken als we zijn hadden we een suggestie gedaan in de richting van vieren, bubbels, hapjes, glorieus beĆ«indigen van grote projecten....

Ze had het begrepen, we hebben gevierd, het heeft gesmaakt, meer dan dat, het was echt gezellig en Marleen glunderde van plezier!
Ben er zeker van dat dit navolging zal vinden.....
Maar natuurlijk  hoe meer we vieren hoe minder zetels afgewerkt worden, (want na enkele glazen champagne lijkt het stofferen toch net iets minder vlot te verlopen)  dus kunnen we dan weer minder vieren..
Euuuh, zijn we wel goed bezig?

Alleszins mijn beurt om te trakteren zal het voorlopig niet zijn, want ik ben met allemaal kleine dingen bezig. Ik heb me blijkbaar ineens op slaapkamerinrichtingen gestort. Kussens en rolkussens, spreien en sierkussentjes. Allemaal kleine, fijne fabrics of Love....






Nog 2  bankjes horen bij dit geheel, het zal weer een droom zijn om in te slapen.....

Groetjes,

3 opmerkingen:

  1. De stoffen zien er alvast veelbelovend uit,Mieke!grtjs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mieke al lezende op jeblog kwam ik jou leuke yoyo ketting tegen wil jij of zoumijkunnen vertellen hoe je hem gemaakt hebt. Vast bedankt.
    Groet. Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je maakt gewoon yoyo's zoals bij patchwork (diam. 6, 8 en 10). De yoyo's vul je op met vulmateriaal en dan trek je het cirkeltje goed toe en naai je vast. Dan van onder naar boven met een iets dikkere draad door het midden en rondgaan zodat je partjes krijgt (telkens weer insteken onder, uitkomen boven, draad strak aantrekken, ik heb een dubbele draad genomen). Als je ca. 7 partjes hebt met diezelfde draad boven en onder een knoopje vastnaaien en klaar is kees. De knotjes aan elkaar rijgen met zijdelint, gewoon met een spitse naald en door het stof steken.
      Succes,
      Mieke

      Verwijderen