zaterdag 3 maart 2012

Slaapkamergeluk

Voor mijn zus!

Begon  met een gezellig dagje uit, stofjes kiezen.
Zoveel keuze en er moest rekening gehouden met het behangpapier..
Niet simpel.
Maar alle stoffen kritisch onder de loep genomen, betast, gevoeld,
kwamen we unaniem tot een combinatie van 3 stoffen.
Grijs met bloemmotief, een warm oranje zijden stof en een paarsgrijze achtergrondstof.

Want ja, niet alleen zomaar een bedbankje bekleden....
Alles assortie, de sprei, de kussens, de embrasse voor de gordijnen....

Met goede moed begonnen, maar halfweg wat een gezucht en gekreun,
worstelend met de stoffen, metend tot alles precies uitkwam,
de motieven goed laten uitkomen etc, etc...
Het dubbelen van een sprei van 3 op 3,  t'is niet voor watjes.
Alles afboordend met naald en draad,
de prikken, t'is voor een andere schone slaapster.
(Ik zie mijn zus graag!)

Maar wat een pracht en praal, het bed opgedekt,
het bankje geplaceerd, de kussentjes op de juiste plaats,
een plaatje... 
Mijn zus was  tevreden, meer dan dat, ik denk dat ze't écht mmmm vind.

En ik, ik heb enorme voldoening,
want weer een "little fabric of love",
met echte liefde voor een super zus!
Mieke





1 opmerking:

  1. Dag Mieke, wat en leuke blog heb jij!Ik heb hem zojuist ontdekt en bij mijn favorieten gevoegd.Ik zie je af en toe bij Salgarollo maar wist dus niet dat je een blogster bent. Zelf heb ik er geen maar ik hou er van om mooie blogs te bekijken. Na het openen van mijn post (vaak enkel maar rekeningen) kijk ik eventjes of er iets nieuw te zien is in blogland. En ik hou er van om een reactie te schrijven...Het bedbankje is super maar je zus,dat voel ik in hetgeen je schrijft,ook. Wat een heerlijk geschenk...Vriendelijke groet, Linda Marchand

    BeantwoordenVerwijderen