donderdag 8 maart 2012

Lente loop(t) weer

Zaaalig zonnetje,
Kan je je een mooiere uitnodiging indenken dan dat prachtige licht, die heerlijke lucht, die prikkelende warmte van de eerste zonnestraaltjes op je huid?
Een uitnodiging om de loopschoenen aan te trekken om er op uit te trekken.
Het bos in, de vogels die rond je oren fluiten, de bladeren die ritselen dankzij die zacht (maar toch nog wel koude) bries.
We hebben de winter achter ons, de laatste griepjes zullen wel geleden zijn,
we treden de lente tegemoet.
De kinderen kijken 's morgens verwonderd dat het licht is als ze naar school vertrekken,
licht doet deugd, geeft energie en kracht.
Nieuwe ideeën waaien aan,
ik loop over van goede intenties en ga deze ook proberen om te zetten in daden.

Mijn zetelopmaak bezigheden zijn nu toegespitst op het maken van poefs en bankjes.
Schitterende stofjes en lichte kleurtjes,...
De foto's zullen volgen.

Wat het breien en haken betreft springen de gekleurde bolletjes katoen haast uit de rekken en roepen om verwerkt te worden tot mooie kussens, tapijten, truitjes...
Ook hier zullen foto's van volgen.

En dan natuurlijk de fiets....
Ooooh genieten, samen met mijn man de fiets op, steeds de uitdaging aangaan om toch harder en verder te fietsen. Dit jaar kan de Ronde van Vlaanderen niet,  dus gaan we voor Luik - Bastenaken - Luik...
Dat betekent trainen, zweten, zwoegen en doorgaan,
totdat we daar staan aan de eindmeet, enfin daar hoop ik toch te geraken...

Ja, en lopen dat blijf ik doen. De endorfines hé, die maken het leven zo veel leuker...
Ook doen zou ik zeggen. Zoon en  manlief zijn er ook aan begonnen, start to run.
Ze houden het goed vol, dat zal zijn vanwege Evi. Maar geen probleem, elk middel is goed om beginnende lopers te stimuleren.

Voila al die goede bedoelingen die ik ga trachten waar te maken.
En het zal me lukken, de motivatie is er,
En..... de zon schijnt toch (al regelmatig), dus....

Groetjes,
Mieke


Prinsenpark, Retie


1 opmerking:

  1. Bij het lezen van jou lentegevoel voelde ik de zachte bries... Inderdaad, ik ervaarde ook al een tweetal keer dat de lente er aan komt. Ben benieuwd naar je foto's! Vriendelijke groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen