woensdag 25 april 2012

Mijn Polkadot tasje


Waar zijn die polkadots zal je denken?



Zie je wel, ze zijn er wel degelijk! Op de achterkant...


Ik ben trots op mijn zelf ontworpen tasje.

Het begon allemaal meet een gehaakt lapje.




De kleuren zijn wel vrolijk, toegegeven,
maar zo'n lapje alleen dat is ook zo maar niks, daar moest ik toch iets mee kunnen.
En toen bedacht ik mijn polkadot tasje..

Een combinatie van haak- en naaiwerk,
De grootte werd bepaald door het gehaakte lapje
en de rest volgde vanzelf.

Een mooie binnenvoering, met groen en rood, de zijrand en bodem met jeffytex verstevigd zodat hij goed recht op blijft staan,

Alles afgebiesd eerst met de festonsteek en nadien nog een sierrandje eraan gehaakt.



De oortjes gehaakt met stokjes en ook weer aan elkaar genaaid met de festonsteek.


De zijkanten, daar moest ik even over nadenken want dat was niet zo eenvoudig!
Zomaar een lapje stof ertegen, neen, dat was het niet.

Terug de haakpen dan maar.

Mooi  voor-en achterkant aan elkaar gehaakt met stokjes in het bijhorende groen,
dat geeft een aardig resultaat.
Het tasje sluit hierdoor automatisch, het heeft zelfs geen knippers nodig!





En dan, de finishing touch,
Een polkadot tasje zonder bloemen is als een feest zonder  champagne!
Die mogen mogen niet ontbreken en dus heel subtiel op de achterkant..




Et voila, the polkadot purse!!

Ik denk dat vooral kleine meisjes hem heel leuk vinden
en ook de iets grotere meiden met een beetje lef
en de echte madammen die de zon aan hun arm mee willen nemen,

want geef toe het is er toch eentje waar je vrolijk van word!









2 opmerkingen:

  1. Je wordt er al vrolijk van als je er naar kijkt.
    Laat staan als je hem aan je arm draagt...dan straal je gewoon :)!!!grtjs,Linda ps: draag je hem op de opendeurdagen, Mieke?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, fel rood en fris groen, een super combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen