vrijdag 20 april 2012

Onderbouw(d)





















Een nieuw soort mal voor chocolade pralines zou het kunnen zijn, een oefenbank voor 't invijzen van schroeven ... is het ook niet.
Ook niet één of andere bank voor een fakir....

Een bank wordt het wel, maar een prachtige gecapitonneerde bank van 1.50 m op 40cm.
En zo ga ik er 2 maken.
Dit is dus de onderbouw.

Eerst heb ik de poten laten draaien, er een houten bak rond gezet, de plank er boven op en dan mijn wiskundige knobbel boven gehaald om het dessin van de capiton te bepalen!!
Oef... ik ben de wiskunde nog niet helemaal kwijt!
Dan gaten boren, zowel in de plank als in de mousse.
Bij de volgende stap zal ik mijn bankje nog lekker in de watten leggen en dan
Le moment suprême; het overtrekken met stof en dan één voor één de knopen , met de kracht van een (ja, met wat kan ik dat vergelijken) paard(!) , erin trekken.
Dat is werken hoor, vingers kapot, schouder half uit de kom, ik verheug me er al op.

Maar dat is ohh zo de moeite waard, want een gecapitonneerde bank is prachtig.
Jullie mogen zeker zijn, het resultaat komt op foto!

Wel even geduld, want zoals je wel begrepen zal hebben,  is dit een werkje waar ik wel even mee bezig ben.


Groetjes,
Mieke

1 opmerking:

  1. Zet aub niet alleen het resultaat op je blog, Mieke maar ook de verschillende fasen. Dan kunnen we stap voor stap je project zien groeien. Ik vind het heel knap van je en kijk er naar uit! Vr grt,linda

    BeantwoordenVerwijderen