vrijdag 6 april 2012

Meidenkamer

Een echte meidenkamer heeft mijn dochter.
Hoooooopen rommel, stiftjes, ILY-papiertjes, make-up toestanden en ga maar door...

Nadat ik een echt jongenskussen gemaakt had voor Simon was haar interesse toch ook wel gewekt.
Precies de kleuren van haar kamer, bordeaux met beige, dat mocht wel...
Ja en niet te veel verschillende vakjes, niet te pietepeuterig, maar iet of wat grotere vlakken...

En daar begon mama dan aan, vol ijver...
Met de stofjes die ik gekocht had bij Kristel Salgarollo in Westerlo,
en die de goedkeuring van dochterlief konden wegdragen.
Een gepas en gemeet, want de binnenkussens had ik al.


En voila, de kussens pronken nu op bed,


Met de gewenste bolletjes en sterretjes en biesjes...
Het fleurt wel op zo.






En deze wilde ik jullie toch ook niet onthouden,
Prachtige borduurwerkjes gemaakt door mijn moeder toen Annemiek geboren werd.
Een ware artieste met draad en naald, dat was mijn moeder.
Ik ben blij dat ik de passie van haar heb geerfd...




2 opmerkingen:

  1. Ik vind de kussens PRACHTIG, Mieke!!! Ik herken een van de stofjes...leuk...Hoe doe je dat zo mooi? Ik wil al zo lang eens proberen om mooie kussens te maken. Ik heb er zelfs een cursus voor gevolgd. Maar als ik er aan begin, kom ik ten rade bij jou, als dat mag :) Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen