zondag 24 februari 2013

DIT VERGT TIJD.... veel tijd

Dat heeft het gekost,
Na massa's teken-en telwerk hadden we het patroon.
Niet zomaar een patroon uit een boekje, neen een special request waarop ik zonder nadenken resoluut JA had gezegd.

De vraag kwam van zoon SIMON, of ik een trui kon breien met

CYBERMAN, TALEKS, WEAPING ANGELS, SONIC SCRUEDRIVERS en THE TARDIS

Wie, wat, hoe ziet dat er uit?
Kom aan mams, kijk jij dan nooit naar Dr. WHO?

Maar natuurlijk Simon, geen probleem,
geef die tekeningen maar even en dan komt dat wel in orde.

Je moet weten, mijn zoon is een fervent tekenaar, en ik moet zeggen hij is er goed in.
Het tekenwerk was dus voor hem, hetgeen hij ook vol enthousiasme en met precisie heeft gedaan.
Netjes het patroon op ruitjespapier getekend en dat was dat!

Nu hoefde ik toch alleen maar te breien, hé mam?

Neen, neen, eerst de wol gaan kiezen.
Dat was niet moeilijk. Ik stelde mijn veto op 2 kleuren, meer dacht ik niet aan te kunnen.
Bij God, maar goed dat ik daar het been stijf hield!
Dus blauw en grijs, dat werd het.

En dan, het omzetten van de tekening naar een breisel!!!
Een proeflapje gemaakt, met CYBERMAN erin, ah ja, de verhoudingen moesten toch juist.

Dat klopte dan wel min of meer met mijn ruitjespatroon, met enige verbeelding dan toch.

De maten van zoonlief opgemeten, en met de juiste chwung eraan begonnen.
Ik zou dat klusje wel eens even klaren.

Dus breien en breien en breien, fouten maken, terug steken.
Speciaal een reeks van "THE KILLING" gekocht die me gezelschap hield tijdens het breien s' avonds.
Ik kan je verzekeren, het Deens is niet zoals het Engels.  Dat volg je niet zomaar tussen een moeilijk telpatroon door.  (Maar, ondertussen versta ik al een aardig woordje Deens, 2 vliegen in 1 klap!)

Goed, voorkant, met patroon is af. Ik, geweldig fier, want het leek te gaan lukken en de moeilijkste klus was achter de rug, toch?

Neen, neen, mams, de achterkant ook hé. Natuurlijk, dat is toch geen zicht, alleen een patroon op de voorkant!

Mmmmppfff, vooruit dan maar, moederliefde is onuitputbaar!

Daar begint ze terug, de moed toch al iets gezakt, het tikken van de naalden al een maatje minder snel, maar ze blijft doorgaan.
En af...

Nu alleen nog de armen, dat moet lukken..
En het is gelukt. Dankzij de file op weg naar de sneeuw tijdens het krokusverlof.
15 uur heen en 13 uur terug. Dat kan tellen.
Daar kan ik wel een armpje of 2 op breien.

En zie het resultaat, van dit liefdevolle voorwerp.
Maaaaaar, hij groeit zo snel. Ik zal hem erop wijzen dat hij de trui moet bewaren voor zijn zoon.

Dan zijn die  CYBERMAN, TALEKS, WEAPING ANGELS, SONIC SCRUEDRIVERS en THE TARDIS al lang klassiekers!


Geniet van de personages van DR. WHO, DE favoriete reeks van mij zoon SIMON.








5 opmerkingen:

  1. Mieke wat G O E D van jou. Brrr, ik moet er niet aan denken om zoiets te beginnen, maar wat gaaf. En wat staat hij er mooi mee op de foto. Ik kan me voorstellen dat hij deze NOOIT mag wegdoen. Bewaren voor het nageslacht. Complimenten . Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit vind ik dus echt knap!!!
    ten eerste zelf een patroon te tekenen..en dan het patroon inbreien..!!!
    Mooie kleuren ook..
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is dus de bewuste trui. Heel goed gedaan!!
    Grtjs Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtexemplaar, Mieke! Wat een voldoening moet dit geven als je een creatie zelf bedenkt en het dan zo mooi kan uitwerken! Ik sta vol bewondering!
    En bovendien nog kijken naar 'The Killing'...ik zat zelf op het puntje van mijn stoel vol spanning te kijken... Die trui zou geen succes geworden zijn bij mij :)

    Vriendelijke groet,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze trui is de hele reden waarom ons mama mij de link naar jouw blog heeft gestuurt, het lijkt erop dat Simon en ik even veel van Doctor Who houden. Het is echt heel erg mooi gemaakt, liefste meter. Je mag er zeker trots op zijn, en Sim kan maar beter goed voor deze trui zorgen.

    Veel liefs,
    Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen